torsdag 28 januari 2010

28 januari

Dagen började kl 5 imorse, då klev jag upp och åt frukost.
men sen bestämde jag mig för att gå och lägga mig igen.
Tänkte på att de inte är någon ide att åka till skolan eftersom de har snöat hela natten och då har dom säkert inte plogat vägen till praktiken idag heller.
Men jag hann ligga kanske en kvart ungefär och knackar de på dörren, det är mamma som har kört fast på gården, så jag och Urban gick ut för att försöka hjälpa henne.
Men de gick inte alls så bra, så mamma ringde morfar som kom hit och drog loss henne.
Vi stod ute i snön i nästan 1 timme.
Skönt de var att få gå och lägga sig igen iaf.
Morfar ringer vid 12 tiden och undrar om jag vill följa med till stan och gå på Dollar, men han och mormor. Visst, de gör jag så gärna.
Gick på banken först och hämtade ut mina pengar.
Sen blev det Dollar, där gick vi och strosa ett bra tag och sen åkte i på Donken och åt.
mumma!
Efter de blev de körskolan då.
Jag var ganska nervös att köra i det här vädret men de gick bra.
Det var lite svårt att stanna och svänga eftersom de inte var plogat överallt, men de känns bra att träna på de nu.
Tänk dom som aldrig har kört när de är snö.
Nästa körlektion: 4 februari.

1 kommentar:

Ewa sa...

Jasså körde Git fast hihi:p ja de är ju sååå mycket snö så de är inte konstigt! Bra att du kör glöm inte teorin bara:)