onsdag 28 januari 2009

Missa Bussen -.-


Idag var de sovmorgon för mig :D klev upp kl 7 istället för 5, de är ju ett plus:) Först hade vi matte iaf och de gick väl sådär hyffsat, har ju fått en ny matte lärare och hon verkar helt Ok.
-----
Sen var de lunch, uscha fy, var de idag oxå. Det var nån konstig gul soppa med massa grönsaker och kyckling "gummikyckling" enligt thilda xD sant de. Iaf så tog man "tomte"mackor istället och de är ju fruktansvärt mumms :)
Efter lunchen blev de sammhälle och där satte vi och läste tidningar ^^ hihi! Jaa, man skulle välja en artikel och sen berätta om den. tröl.
Strax efter sammhälle så blidde de engelska, skulle skriva bokrecention på boken som han har läst för oss ett bra tag nu "Dear Nobody". Jag tyckte den var helt Ok faktiskt. Jag var ju sjuk förra veckan då han tydligen läste ut boken, så då tänkte jag att jag skulle fråga vad som hände man han har ju lämnat sina öron nånstans. Han är knas verkligen.
-----
Ja, till saken nu då; Slutade 14.50 och bussen hem från s-vall går 16.25 så de betyder ju att man får vänta ett bra tag innan bussen kommer. Så jag och Thilda lånade en varsin data på skolan och satt och surfade lite. Sen såg vi att kl var kvart i 4 och då gick vi och hämta sakerna för att gå till busshållsplatsen. Bussen ner till stan skulle gå 15.58 så de var ju rätt snart tänkte vi. Stod där och väntade och väntade. Sen såg vi den äntligen "yes" tänkte jag tills jag såg vad de stod på bussen "FULLSATT"! BLÄÄÄ. Då kommer vi missa 29:an tänkte vi. Men vi chansade ändå att ta nästa buss som kommer om en kvart 16.13 alltså. Tiden gick och bussen kom, skönt att komma in i en varm buss. Kommer ner för backen så att man ser Navet, vi ser även 29: an stå där. "YES, vi hinner" tänkte vi.
Men.. precis när vi kliver av 4:an (bussen från skolan) så åker 29:an! *SLITER-AV-MIG-HÅRET-ARG*! Vi(Thilda, Petra och jag) lugnar ner oss och bestämmer att vi ska gå och käka medans vi väntar på 17.30 bussen. Då kommer jag på att jag har inte plånboken med mig, men som tur är så får man låna en peng av thildus :D tackar!
----
Tiden gick kanske fort iaf och nu är jag äntlign hemma :)
Det blir nog att sätta sig vid tv med en godispåse :D haha!
Sovmorgon imorron oxå :D kanon

Inga kommentarer: